VERKEN EN GRAAF OP MET HET POKÉMON GO AVONTURENWEEK IN-GAME EVENT

16 mei 2017

Niantic, Inc. en The Pokémon Company International maken zich op voor de Pokémon GO Avonturenweek, het volgende in-game event van Pokémon GO. Vanaf 18 mei om 13:00 uur PDT tot 25 mei om 13:00 uur PDT, kunnen trainers hogere spawncijfers verwachten voor rotstype Pokémon zoals Omanyte, Kabuto en hun evoluties. Spelers zullen ook vaker moeilijk te vangen rotstypes Pokémon vinden, zoals Aerodactyl, Onyx en Sudowoodo.

Tijdens de Avonturenweek zullen er aan elke PokéStop meer items beschikbaar zijn om trainers te helpen een voorraad aan te leggen voor hun avontuur. Buddy Pokémon zal ook candy vinden nadat hij maar een kwart van de gewone afstand heeft gelopen. Alle trainers kunnen ook gratis de avonturiershoed krijgen, een gloednieuw item voor de outfit van avatars.

Ga naar de officiële Pokémon GO-blog op: PokemonGOLive.com voor meer informatie over de Pokémon GO Avonturenweek

Trainers kunnen ook op de hoogte blijven van Pokémon GO-aankondigingen door het spel te volgen op Twitter of het te liken op Facebook .

Over Pokémon

The Pokémon Company International, een dochteronderneming van The Pokémon Company in Japan, beheert de middelen buiten Azië en is verantwoordelijk voor het merkenbeheer, licenties en marketing, het Pokémon Trading Card Game, de geanimeerde TV-serie, home entertainment en de officiële Pokémon website. Pokémon werd opgericht in Japan in 1996 en is vandaag een van de meest populaire entertainment-eigendommen voor kinderen ter wereld. Voor meer informatie over Pokémon, ga naar www.pokemon.com.

Over Niantic, Inc.

Niantic, Inc. ontwikkelt mobiele, levensechte ervaringen die fun, verkenning, ontdekking en sociale interactie versterken. Niantic, Inc. is ontstaan vanuit Google en ging in 2015 op eigen benen staan met investeringen van Google, The Pokémon Company en Nintendo. Het meeslepende, levensechte mobiele spel Ingress werd meer dan 20 miljoen keer gedownload en wordt wereldwijd gespeeld in meer dan 200 landen en gebieden. Niantic, Inc. heeft ook Pokémon GO ontwikkeld en gepubliceerd, het levensechte Pokémon game voor mobiele toestellen op iOS en Android dat meer dan 500 miljoen keer werd gedownload in de eerste twee maanden. Voor meer informatie over Niantic, ga naar www.nianticlabs.com.

Perscontacten:

VOOR PRODUCTGERELATEERDE VRAGEN: Fortyseven voor Niantic Sibel Sunar 212-391-4707 niantic@fortyseven.com

VOOR MERKGERELATEERDE VRAGEN: TriplePoint PR, voor The Pokémon Company International Andrew Karl 415.955.8500 akarl@triplepointpr.com